Kronične rane predstavljaju ozbiljan medicinski izazov jer su to rane koje ne prolaze kroz tipičan proces cijeljenja.

Kronične rane često uzrokuju dugotrajnu bol i mogu biti posljedica raznih stanja poput dijabetesa, venske insuficijencije ili pritiska na određena područja kože.

Mogu utjecati na svakodnevne aktivnosti i kvalitetu života pacijenata.

Kronične rane utječu na svakodnevne aktivnosti i kvalitetu života, a mogu biti posljedica dijabetesa, venske insuficijencije i raznih drugih stanja.

PRP (plazma bogata trombocitima) i PRF (plazma bogata fibrinom), koncentrati krvne plazme bogati faktorima rasta i drugim aktivnim tvarima, inovativna su terapija u liječenju kroničnih rana, koja pridonosi procesu cijeljenja.

PRP (plazma bogata trombocitima) omogućava brži oporavak i bolju regeneraciju tkiva.

Kako izgleda primjena PRP/PRF u liječenju kroničnih rana?

PRP i PRF ekstrahiraju se iz vlastite krvi pacijenta i imaju sposobnost poticanja regeneracije tkiva i ubrzavanja procesa ozdravljenja.

Terapija plazmom bogatom trombocitima ili plazmom bogatom fibrinom djeluje na nekoliko različitih razina kako bi se ubrzao proces zacjeljivanja kroničnih rana:

Stimulacija regeneracije tkiva: Aktivni faktori rasta prisutni u PRP/PRF potiču rast novih stanica i tkiva, što ubrzava proces ozdravljenja.

Smanjenje upale: Komponente PRP/PRF terapije imaju protuupalna svojstva koja pomažu smanjiti upalu u području rane, čime se ublažava bol i nelagoda.

Poticanje cirkulacije: PRP/PRF terapija može poboljšati cirkulaciju krvi u području ozljede, osiguravajući bolji protok kisika i hranjivih tvari potrebnih za cijeljenje.

Sprječavanje infekcija: Antimikrobna svojstva PRP/PRF terapije mogu pomoći u sprječavanju infekcija kroničnih rana, što smanjuje rizik od komplikacija.

PRP/PRF postupak liječenja kroničnih rana temelji se na prvo uzimanju uzorka krvi pacijenta.

Zatim se ta krv centrifugira kako bi se odvojila plazma bogata trombocitima ili fibrinom. Nakon toga se ova koncentrirana plazma ubrizgava u područje kronične rane.

PRF (trombocitima obogaćen fibrin) koristi se za regeneraciju tkiva, smanjenje upale, poticanje cirkulacije i sprječavanje infekcija kod kroničnih rana.

Savjeti za brži oporavak

Slijedite upute liječnika: Redovito slijedite upute liječnika o njezi rana kako biste osigurali najbolje rezultate terapije.

Održavajte zdravu prehranu: Hranjiva prehrana bogata vitaminima i mineralima može podržati proces ozdravljenja.

Izbjegavajte pušenje i alkohol: Pušenje i konzumacija alkohola mogu usporiti proces ozdravljenja, stoga ih izbjegavajte tijekom liječenja.

Brojna istraživanja i klinička ispitivanja potvrdila su učinkovitost PRP/PRF terapije u liječenju kroničnih rana. Nakon primjene ove terapije uočeno je značajno poboljšanje simptoma i brže zacjeljivanje rana.

Ukoliko i sami bolujete od kroničnih rana, ili u svom okruženju imate nekoga tko se suočava s ovim problemom, kontaktirajte nas kako biste saznali više o mogućnostima liječenja PRP/PRF terapijom.

U Poliklinici Ivković, svakom pacijentu pristupamo individualno, u skladu s vašim stanjem i potrebama.

PRP terapija i liječenje upale (tendinoze) Ahilove tetive