PRP terapija i liječenje upale (tendinoze) Ahilove tetive

Primjena PRP-a u liječenju upale (tendinoze) Ahilove tetive

Ahilova tetiva ima važnu ulogu u podržavanju pokretljivosti stopala, a njezina ozljeda ili upala mogu čak i svakodnevne aktivnosti poput hodanja učiniti neugodnima.

Ahilova tetiva je najveća i najjača tetiva u našem tijelu, koja se sastoji od skupine fibroznih tkiva. Budući da povezuje potkoljenični mišić s petnom kosti, odgovorna je za guranje stopala prema dolje, što omogućuje hodanje, trčanje i skakanje.

Dakle, kod tendinoze ili ozljede Ahilove tetive, osim boli i nelagode, dolazi i do smanjene pokretljivosti.

Ako ste se i sami susreli s ovim problemom, potražite potencijalna rješenja u našem novom blogu.

Anatomski prikaz Ahilove tetive.

Ozljede Ahilove tetive

Ozljede Ahilove tetive nastaju prvenstveno zbog prenaprezanja i prevelikog opterećenja, a sportaši su vrlo ranjiva kategorija, prvenstveno oni koji se bave sportovima u kojima ima puno trčanja ili ponavljanja određenih pokreta koji ne prijaju tetivi, poput nogometa, ragbija, rukometa, košarke.

Ozljede variraju od akutnih upala preko pucanja Ahilove tetive, pa sve do degenerativnih promjena.

Neki od uzroka koji utječu na ozljede Ahilove tetive su:

• Pretreniranost ili intenzivan trening bez zagrijavanja i pripreme,
  • Ravna stopala, odnosno spušteni svod stopala,
  • Neudobne tenisice ili loša podloga za trčanje,
  • Pretilost, jer višak kilograma stvara veći pritisak na Ahilovu tetivu.

Također je utvrđeno da se problem s Ahilovom tetivom češće javlja kod muškaraca nego kod žena, te da su mu sklonije osobe u četvrtom i petom desetljeću života.

Ozljede kod Ahilove tetive nastaju najčešće zbog prenaprezanja i prevelikog opterećenja.

Tendinoza Ahilove tetive

Jedno od najtežih stanja je tendinoza Ahilove tetive, jer se ne radi o "običnoj", akutnoj upali, već o kroničnoj upali koja nastaje kao posljedica mikrotrauma, degeneracija i ranijih neizliječenih upala. Dolazi čak i do promjena u strukturi tetive koja postaje tvrđa i deblja, a pojavljuju se i čvorovi.

Uz pojačanu bol, popratni simptomi su otok, crvenilo, otežano kretanje i lokalno povećanje temperature.

Jedan od načina liječenja akutne upale je masaža, a kod tendinoze je potrebno dugotrajnije liječenje drugim metodama.

Kako se liječi tendinoza Ahilove tetive?

Za razliku od akutne upale koja se liječi fizioterapijom, masažom i mirovanjem, kod tendinoze je potrebno dugotrajnije liječenje, te terapije poput terapije udarnim valom, primjene posebnih ortopedskih pomagala poput silikonskih uložaka te primjene nesteroidnih protuupalnih lijekova.

U težim slučajevima, kada se neoperativne metode pokažu nedovoljno učinkovitima, pristupa se i kirurškoj intervenciji.

Metoda koja se pokazala vrlo učinkovitom i koju primjenjujemo u Poliklinici Ivković je PRP terapija.

PRP terapija - učinkovita terapija kod liječenja tendinoze Ahilove tetive.

Kako PRP djeluje na tendinozu Ahilove tetive?

PRP terapija u liječenju upale Ahilove tetive koristi koncentriranu plazmu bogatu trombocitima iz vlastite krvi pacijenta, što potiče regeneraciju oštećenih tkiva i smanjenje upale.

Ova metoda omogućuje ciljano liječenje zahvaćenog područja, minimizirajući rizik od nuspojava i ubrzavajući vrijeme oporavka.

PRP terapija u liječenju tendinoza Ahilove tetive uključuje sljedeće korake:

• Pacijentu se uzima mala količina krvi.
  • Krv se centrifugira kako bi se odvojila plazma bogata trombocitima.
  • Koncentrirana plazma se precizno aplicira injekcijom na područje upale na Ahilovoj tetivi.

Koje su prednosti PRP terapije u liječenju tendinoze Ahilove tetive u odnosu na druge metode?

• PRP potiče tijelo na ozdravljenje, koristeći vlastite biološke resurse.
  • Budući da se koristi vlastita krv pacijenta, PRP smanjuje rizik od neželjenih nuspojava ili alergijskih reakcija.
  • Pacijenti često primjećuju brže ublažavanje simptoma u usporedbi s drugim terapijama.

Prednost PRP terapije je brže ublažavanje simptoma u usporedbi s drugim terapijama.

Zaključak:

Ako imate bol ili smanjenu pokretljivost uzrokovanu tendinozom Ahilove tetive, razmislite o PRP terapiji kao metodi oporavka po izboru.

Kontaktirajte nas kako bismo vam pomogli donijeti ispravnu odluku i odabrati metodu liječenja ili PRP sustav koji najbolje odgovara vašem stanju i potrebama.