Sportske ozljede su neizbježan dio aktivnog života, ali kada postanu kronične, mogu značajno ometati sportske aktivnosti i kvalitetu života.

Već smo pisali o tome koje su najčešće sportske ozljede i koliko je sportska ortopedija važna u njihovom liječenju, a u novom blogu fokusirat ćemo se na najčešće kronične sportske ozljede.

Saznat ćete u nastavku kako nastaju i kako se razvijaju kronične sportske ozljede, kako se liječe, koja je uloga sportskog ortopeda i sportske ortopedije u njihovom liječenju, te zašto je rehabilitacija ključna za oporavak.

Razgovor i anamneza (povijest bolesti), uz detaljan klinički pregled stručnjaka iskusnog u području sportske ortopedija predstavljaju osnovu dobre strategije liječenja i prevencije kroničnih sportskih ozljeda.

Što su kronične sportske ozljede?

Kronične sportske ozljede su stanja koja se razvijaju tijekom vremena kao rezultat ponavljajućeg stresa ili prekomjerne upotrebe određenog dijela tijela.

One mogu zahvatiti mišiće, tetive, ligamente, zglobove ili kosti te se mogu manifestirati kao tendinitis, burzitis ili stres frakture.

Stopalo i potkoljenice vrlo često su sijelo kroničnih ozljeda i sindroma prenaprezanja kao što su tenditis Ahilove tetive ili plantarni fasticitis.

Koji su uzroci kroničnih sportskih ozljeda?

Uzroci kroničnih sportskih ozljeda surazličiti, a neki od najčešćih su sljedeći:

Ponavljajući pokreti: Kontinuirano ponavljanje istih pokreta, kao što su udarci ili skokovi, može izazvati pretjerani stres na određenim dijelovima tijela.

Nedovoljno vrijeme za oporavak: Nedostatak odmora između treninga ili natjecanja može ometati proces oporavka i povećati rizik od ozljeda.

Loša tehnika: Nepravilna tehnika izvođenja određenih vježbi ili sportskih aktivnosti može povećati opterećenje na određenim mišićima ili zglobovima.

Nedostatak snage i fleksibilnosti: Slabost mišića ili nedostatak fleksibilnosti mogu povećati rizik od ozljeda, jer tijelo ne može adekvatno apsorbirati stres ili pravilno podržati pokrete.

Koje su najčešće kronične sportske ozljede?

Kada su u pitanju kronične sportske ozljede, neke od najčešćih su tendinitis, ozljeda ligamenata ili hrskavice.

Tendinitis je upala tetiva uzrokovana ponavljajućim pokretima, poput teniskog lakta ili skakačkog koljena.

Burzitis - upala burze, vrećice koja omogućava glatkiji pokret mišića i tetiva, najčešće uzrokovana prekomjernim treniranjem.

Stres frakture - male pukotine u kostima koje se javljaju nakon ponavljajućeg stresa, poput trčanja na tvrdoj površini.

Nakon temeljite dijagnoze, vaš sportski ortoped će preporučiti odgovarajuće liječenje, bilo konzervativno ili kirurško, uzimajući u obzir individualne potrebe i ciljeve pacijenta.

Liječenje kroničnih sportskih ozljeda

Ovisno o vrsti i stupnju, sportske ozljede liječe se različitim metodama. Pristup treba biti individualan i prilagođen svakom pacijentu ponaosob.

Ovisno o ozljedi, trebat će vam pomoć specijalista sportske ortopedije ili fizioterapeuta.

U nastavku bloga saznajte više o nekim od najčešćih metoda liječenja kroničnih sportskih ozljeda.

Tendinitis, burzitis i stres frakture najčešći su sindromi prenaprezanja kod profesionalnih i rekreativnih sportaša.

Konvencionalne metode: ove metode uključuju odmor, primjenu leda, kompresiju i elevaciju (R.I.C.E. metoda), te primjenu protuupalnih lijekova u cilju smanjenje upale i ublažavanje simptoma.

Fizikalna terapija: specifične vježbe i tehnike fizioterapije mogu pomoći u jačanju mišića, poboljšanju fleksibilnosti i vraćanju funkcionalnosti ozlijeđenih područja.

Injekcijsko liječenje: u nekim slučajevima, primjena kortikosteroida ili injekcije hijaluronske kiseline može pružiti olakšanje odsimptoma i potaknuti proces ozdravljenja. Osobito se često u zadnje vrijeme koriste ortobiološki pripravci poput plazme bogate trombocitima, koncentrata matičnih stanica koštane srži ili matičnih stanica iz masnog tkiva.

Kirurški zahvati: ako konzervativne metode liječenja ne daju rezultate, kirurški zahvati poput artroskopskih operacija ili rekonstrukcije ligamenata mogu biti potrebni za popravljanje ozlijeđenih struktura.

Dodatne terapije: u nekim slučajevima metode poput masaže ili akupunkture mogu pružiti olakšanje od simptoma i potaknuti proces ozdravljenja. Ove metode provodite isključivo u dogovoru sa svojim sportskim ortopedom ili specijalistom sportske medicine.

Važnost rehabilitacije u oporavku od kroničnih sportskih ozljeda

Rehabilitacija je ključna za uspješan oporavakod kroničnih sportskih ozljeda.

Kroz program rehabilitacije, sportaši i rekreativci mogu postupno povećavati opterećenje na ozlijeđenom dijelu tijela, jačati mišiće i ligamente te poboljšati funkcionalnost i pokretljivost.

Dobra i kvalitetna fizikalna terapija važan je dio liječenje kroničnih ozljeda i sindroma prenaprezanja.

Zaključak:

Kronične sportske ozljede mogu predstavljati izazov za sportaše i rekreativce, ali pravilno liječenje i rehabilitacija moguomogućiti povratak aktivnom načinu života.

Kroz integrirani pristup liječenju irehabilitaciji, moguće je smanjiti simptome, poboljšati funkcionalnost ispriječiti ponovne ozljede.

U Poliklinici Ivković pokrivamo širok spektar usluga iz područja sportske ortopedije i sportske medicine – pogledajte ih na poveznici.

Za individualne konzultacije, preglede i intervencije iz područja sportske ortopedije kontaktirajte nas i zakažite pregled, kako bismo vam omogućili što bolji tretman i oporavak.