Stromalna vaskularna frakcija: uloga i potencijal matičnih stanica iz masnog tkiva u ortopediji i estetskoj medicini

Matične stanice su osnovne tjelesne stanice koje se mogu transformirati u bilo koju vrstu stanice ili tkiva, osim toga luče brojne faktora rasta i molekula koji djeluju na okolna tkiva. Vrlo su značajne za regeneraciju oštećenih tkiva i liječenje različitih stanja.

Znanstvenici vjeruju da će u budućnosti predstavljati osnovu za liječenje kroničnih bolesti.

Regenerativna medicina, grana medicine koja se fokusira na korištenje bioloških materijala i stanica za obnovu oštećenih ili bolesnih tkiva u tijelu, također počiva na terapiji matičnim stanicama.

Prikupljanje, obrada i ponovna primjena matičnih stanica pokazuje izvrsne rezultate u liječenju degenerativnih bolesti poput osteoartritisa i liječenju kroničnih rana.

Regenerativna medicina: kako izgleda terapija matičnim stanicama?

Regenerativna medicina se oslanja na sposobnost matičnih stanica da se razviju u različite tipove stanica, što omogućuje regeneraciju oštećenih organa i tkiva.

Uz to, matične stanice izlučuju faktore rasta koji potiču proces ozdravljenja.

Terapija matičnim stanicama uključuje prikupljanje matičnih stanica iz određenog izvora, njihovo izdvajanje i primjenu na oštećeno mjesto.

Matične stanice dobivaju se iz različitih izvora tkiva: koštane srži, masnog tkiva, pupkovine djeteta, periferne krvi i drugih tkiva. Posljednjih godina veliki broj kliničkih ispitivanja usmjerenje na matične stanice dobivene iz koštane srži i masnog tkiva.

U nastavku teksta bavit ćemo se matičnim stanicama iz masnog tkiva koje su lako dostupne i učinkovite u liječenju širokog spektra stanja, uključujući kronične rane, opekline i probleme sa zglobovima.

Pročišćena stromalna vaskularna frakcija bogata matičnim stanicama i faktorima rasta spremna za aplikaciju.

Matične stanice iz masnog tkiva

Matične stanice iz masnog tkiva lako se mogu dobiti minimalno-invazivnom liposukcijom. Ono što ih čini posebno korisnima je njihova sposobnost da luče mnogobrojne faktore rasta i protuupalne molekule, što ih čini prikladnima za liječenje različitih stanja.

Tako se matične stanice iz masnog tkiva koriste u liječenju opeklina kod djece, osteoartritisa, terapiji teških perifernih vaskularnih bolesti, dekubitusa i crijevnih fistula.

Osim toga, matične stanice iz masnog tkiva koriste se za liječenje ozljeda tetiva i zglobova, kao i za estetske korekcije, poput anti-aging tretmana lica.

Dodatna prednost matičnih stanica iz masnog tkiva je što ih nije potrebno uzgajati nekoliko tjedana kao većinu drugih matičnih stanica, već su spremne za upotrebu u roku od 30 minuta.

Upotrebom specijalnih nano- i mikrofiltera iz lipoaspirata izdvajamo stromalnu vaskularnu frakciju bogatu matičnim stanicama, faktorima rasta i protuupalnim molekulama.

Što je stromalna vaskularna frakcija?

U samom masnom tkivu, osim masnih stanica, nalazi se stromalna vaskularna frakcija (SVF) koja sadrži matične i druge stanice koje proizvode faktore rasta i daju samom tkivu sposobnost regeneracije.

Dakle, stormalna vaskularna frakcija (SVF) predstavlja koncentriranu mješavinu matičnih stanica iz masnog tkiva i drugih korisnih komponenti poput fibroblasta i faktora rasta.

Kombinacija čimbenika rasta s matičnim stanicama omogućuje veću učinkovitost i bolje rezultate liječenja.

Kako izgleda postupak?

U Poliklinici Ivković, u sklopu Centra za regenerativnu medicinu, matične stanice koriste se zaliječenje raznih stanja, uključujući opekline, kronične rane i probleme sa zglobovima.

Pristup je individualan i prilagođen svakom pacijentu. Kada je u pitanju stromalna vaskularna frakcija (SVF), nakon konzultacija i uzimanja uzorka masnog tkiva, matične stanice se izoliraju i pripremaju za aplikaciju.

Masne stanice izoliraju se uz pomoć Liposmart® tehnologije – inovativnog sustava za prikupljanje, obradu i ponovno ubrizgavanje lipoaspirata.

Zahvaljujući uređaju Liposmart® koji je dizajniran da zahvat učini što jednostavnijim i učinkovitijim, liječenje je brzo i minimalno invazivno.

Minimalno-invazivmnom liposukcijom u lokalnoj anesteziji dobivamo masno tkivo iz kojeg izoliramo supstrat stromalne vaskularne frakcije bogat matičnim stanicma.

Stromalna vaskularna frakcija ima zaista široku primjenu - od estetske medicine do liječenja osteoartritisa, do liječenja teških perifernih vaskularnih bolesti, dekubitusa i crijevnih fistula.

Bilo da ovom metodom želite riješiti određeni zdravstveni problem ili se okušati u njezinoj učinkovitosti kada su upitanju estetski zahvati, kontaktirajte nas kako bismo zajedno pronašli najbolje rješenje i donijeli informiran i činjenicama utemeljen izbor za poboljšanje vašeg zdravlja i kvalitete života.