Teniski lakat – liječenje plazmom bogatom trombocitima

Primjena PRP-a u liječenju teniskog lakta

Teniski lakat, medicinski poznat kao epikondilitis, često pogađa i rekreativce i profesionalce.

Pojava teniskog lakta izazov je za svakoga tko je aktivan, bilo da se profesionalno bavi sportom ili obavlja svakodnevne fizičke zadatke, jer uzrokuje bol i ograničava funkcionalnost.

Kako bismo vam pomogli u prepoznavanju simptoma teniskog lakta i pronalaženju adekvatnog rješenja za ovaj problem, u novom blogu pisali smo o primjeni plazme bogate trombocitima kod epikondilitisa.

Što je teniski lakat?

Teniski lakat je upala vanjskog dijela lakta, često uzrokovana prenaprezanjem tetiva. Sportaši, posebice tenisači, često su izloženi ovom problemu, ali može pogoditi svakoga tko izvodi pokrete poput podizanja teških predmeta ili stalno ponavljanje pokreta rukama.

Zastupljen je u oba spola, između tridesete i pedesete godine, najčešće na dominantnoj ruci.

Uzroci teniskog lakta mogu biti:

• Prekomjerna upotreba i naprezanje tetiva uključenih u strukturu lakta
  • Obavljanje određenih aktivnosti koje se ponavljaju, primjerice, teniski lakat može se javiti kod automehaničara, kuhara, vodoinstalatera...
  • Starost, jer s godinama tetive postaju sve slabije.
  • Nepoznati uzroci.

Uzroci teniskog lakta mogu biti različiti.

Koji su simptomi teniskog lakta?

Najčešći simptomi po kojima možete prepoznati teniski lakat su:

Bol, ukočenost ili vrlo neugodan osjećaj u vanjskom dijelu lakta i podlaktice.

Izrazit osjećaj slabosti u ruci i stisku.

• Oticanje lakta.
  • Osjetljivost na dodir.
  • Nemogućnost potpunog ispravljanja podlaktice.
  • Pojačan bol tijekom noći.
  • Lokalno povišena temperatura.

Ponekad bol može biti toliko jaka da pacijenti ne mogu otključati vrata ili držati olovku u ruci.

Ovisno o stadiju, odnosno stupnju teniskog lakta, bol se manifestira na sljedeći način:

• Nekoliko sati nakon aktivnosti,
  • Pred kraj i neposredno nakon same aktivnosti,
  • Javlja se tijekom aktivnosti i postupno se povećava,
  • Bol je prisutna čak iu mirovanju i sprječava bilo kakvu aktivnost koja uključuje zahvaćenu ruku.

Konačna dijagnoza postavlja se nakon fizijatrijskog pregleda i potvrđuje RTG ili magnetskom rezonancijom, koji su neophodni za utvrđivanje stupnja oštećenja.

Simptomi teniskog lakta najčešće su: bol, ukočenost i neugodan osjećaj u vanjskom dijelu lakta i podlaktice.

Kako se liječi teniski lakat?

Ovisno o individualnom stanju bolesnika, mogu se primijeniti sljedeće metode liječenja:

• Lijekovi protiv bolova ili nesteroidni protuupalni lijekovi poput paracetamola,
  • Fizikalna terapija, s ciljanim vježbama koje jačaju mišiće podlaktice,
  • Nošenje korzeta,
  • injekcije steroida,
  • ESWT, odnosno izvantjelesna terapija udarnim valom,
  • Kirurško liječenje, odnosno operacija lakta,
  • Plazma bogata trombocitima (PRP).

U Poliklinici Ivković prioritet dajemo liječenju plazmom bogatom trombocitima (PRP), a u nastavku teksta ćemo vas upoznati s prednostima i blagodatima ove metode.

Postoje različiti oblici liječenja teniskog lakta, a u Poliklinici Ivković prioritet dajemo liječenju plazmom bogatom trombocitima (PRP).

Zašto je PRP terapija odličan izbor za liječenje teniskog lakta?

O prednostima PRP terapije i širokoj primjeni plazme bogate trombocitima u medicini pisali smo više puta.

Zašto je PRP učinkovita metoda u liječenju teniskog lakta?

• PRP terapija ne samo da smanjuje bol, već potiče i cijeljenje oštećenog tkiva. Aktivatori regeneracije koji se nalaze u PRP koncentratu potiču stvaranje novih stanica, potiču procese zacjeljivanja i smanjuju upalu.
  • Minimalni rizici: korištenje vlastite krvi pacijenta eliminira rizik od alergijskih reakcija.
  • Brži oporavak: Pacijenti primjećuju brži i učinkovitiji oporavak u usporedbi s drugim tradicionalnim terapijama. Stoga je uočeno da se oni koji su primili PRP terapiju mogu brže vratiti svakodnevnim aktivnostima u usporedbi s drugim metodama liječenja.

Kako izgleda PRP terapija u liječenju teniskog lakta?

Kao što smo već spomenuli, PRP je terapijski pristup koji koristi vlastitu krv pacijenta.

Tehnika uključuje uzimanje uzorka krvi, centrifugiranje, pripremu odgovarajućeg PRP sustava, nakon čega se injekcija ovog koncentrata aplicira direktno na područje zahvaćeno teniskim laktom.

Zahvat se izvodi ambulantno.

Plazma bogata trombocitima (PRP).

Ako se borite s problemima uzrokovanim teniskim laktom, PRP terapija može biti ključ za brz i učinkovit oporavak.

U Poliklinici Ivković vam uz PRP terapiju nudimo personalizirano rješenje u skladu s vašim stanjem i potrebama.

Kontaktirajte nas već danas i uvjerite se u učinkovitost PRP terapije.